Monday the 27th - Administrator: fiksam@wp.pl - Hostgator Coupon
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.com.pl

DWUDNIOWA WYCIECZKA KLASY 8C

W dniach 6-7 czerwca 2022 r. klasa 8c odbyła wycieczkę do Golubia-Dobrzynia oraz Torunia. Dla wszystkich był to długo wyczekiwany wspólny wyjazd ze względu na pandemię, która nas ograniczyła. Był on też szczególny z jeszcze jednego powodu, ponieważ ostatni w tym gronie.

Wycieczka zaczęła się od Parku Linowego w Myślęcinku, gdzie każdy mógł spróbować swoich sił na różnych trasach.

Kolejny punkt programu, to Zamek w Golubiu-Dobrzyniu, gdzie braliśmy udział w: zabawach historycznych z Bractwem Rycerskim- strzelanie z łuku, rzucanie do celu toporami i sztyletami, przejażdżkach  konnych oraz nocne zwiedzanie zamku z przewodnikiem.

Mogliśmy się również poczuć jak księżniczki i rycerze, ponieważ spędziliśmy noc w pokojach zamkowych.

Następnego dnia zwiedziliśmy Kościół w Golubiu- Dobrzyniu z przełomu XIII/XIV wieku wraz z wieżą i Dzwonem Zygmunta III Wazy,  trzeci co do wielkości w Polsce.

Następnie przejechaliśmy do Torunia i tam czekały na nas kolejne atrakcje.

W Planetarium obejrzeliśmy seans pt. „Wirująca Ziemia”.

Zwiedzaliśmy Toruń z przewodnikiem, który bardzo ciekawie opowiedział o mieście Mikołaja Kopernika.

Na zakończenie wycieczki mieliśmy trochę czasu wolnego i wówczas udaliśmy się po tradycyjne, toruńskie pierniki.

Wszyscy wróciliśmy zmęczeni, ale bardzo zadowoleni :-)