Tuesday the 22nd - Administrator: fiksam@wp.pl - Hostgator Coupon
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sekretariat@sp2trzcianka.dlaedu.pl

Uczniowie w klasach 1-3 dowiedzieli się  jak mieszkańcy Polski mogą chronić zasoby wody w ubogich w nią regiony świata, w jaki sposób można poprawić gospodarkę wodną w miastach oraz dlaczego tak ważna jest troska o zieleń. Dzieci wykonały proste doświadczenie dzięki , któremu mogły zaobserwować, że z ziemi nie osłoniętej liśćmi woda znacznie szybciej paruje, co oznacza, że zieleń chroni naszą planetę przed zbyt szybkim parowaniem. Dzieci podczas wykonywania kart pracy porównywały miasta szczelnie zabetonowane z  tymi, które są pełnymi zieleni oraz oglądały zdjęcia miast gdzie zastosowano już różnego typu rozwiązania ekologiczne. Podczas  zajęć została zorganizowana sztafeta, podczas, której zawodnicy musieli pokonać wyznaczoną trasę trzymając 5 litrowy baniak wody. Po zakończeniu zadań na sali gimnastycznej dzieci zostały poinformowane, że w niektórych regionach świata ludzie, zwłaszcza kobiety i dziewczynki są zmuszani do dalekich wędrówek po wodę dźwigając nawet do 8 razy cięższe naczynia z wodą. Największe zaskoczenie pojawiło się u dzieci, gdy podczas jednej z zabaw dowiedzieli się ile potrzeba wody do powstania produktów, które na co dzień spożywamy  lub kupujemy.

            Natomiast uczniowie 4-8 uczestniczyli w lekcjach zdalnych pt. „Stop powodzi” Uczniowie poznali przyczyny powodzi oraz typy powodzi ze względu na źródło powstania oraz jej skutki.  Kolejnym ważnym elementem było poznanie zasad ewakuacji z terenów zagrożonych powodziami, opracowanie Rodzinnego Planu Powodziowego oraz wzajemnej pomocy sąsiedzkiej. Uczniowie  poznali znaki i kolory stosowane w ratownictwie powodziowym. Na lekcji można było obejrzeć ciekawy film o największych powodziach, który pokazał ,że działalność człowieka jest nierozerwalnie związana z wodą i najczęściej udaje się nam zgodnie z nią koegzystować, lecz warto wiedzieć o niej jak najwięcej.                     

Puentą przeprowadzonych zajęć był zorganizowany konkurs plastyczny wśród  uczniów naszej szkoły  pt. „Zatrzymajmy suszę i powodzie!” w ramach programu Szkoła Przyjazna Wodzie – Aktywni Błękitni, którego organizatorem jest PGW Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Bydgoszczy.                                                                                                             Klasy 1-3 mały do wyboru dwa sposoby przedstawienia tematu „Stop Suszy: Jak można przeciwdziałać skutkom suszy? (jak można „walczyć” z suszą?) oraz co się stanie, jeśli nie będziemy przeciwdziałać skutkom suszy? (jak będzie wyglądać świat, jeśli nie będziemy „walczyć” z suszą?)                                                                                                                              Natomiast  klasy 4-8 : Jak można przeciwdziałać powodziom? (jak można zapobiec powodzi?) oraz co się stanie, jeśli nie będziemy przeciwdziałać powodziom? (jak będzie wyglądać świat, jeśli nie będziemy „zatrzymywać” powodzi?).                       

Serdeczne podziękowania za pomoc w realizacji konkursu dla pani Wioletty Frąckowiak oraz pani Renaty Porankiewicz

 

Justyna Kuta

Małgorzata Czeszejko