Wednesday the 19th - Administrator: fiksam@wp.pl - Hostgator Coupon
  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sp2wT@interia.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sp2wT@interia.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sp2wT@interia.pl

  • SZKOŁA PODSTAWOWA NR 2, UL. CHOPINA 36, 64-980 TRZCIANKA, TEL./FAX(67) 2163019, mail: sp2wT@interia.pl

UROCZYSTE ZAKOŃCZENIE ROKU SZKOLNEGO 2018/19

9.00 – zakończenie roku szkolnego klas 1-3 i spotkanie z wychowawcami klas 4-7.

O 10.00 – uroczyste zakończenie roku szkolnego klas 4-7 i spotkanie z wychowawcami klas 1-3.

„JAK NIE CZYTAM JAK CZYTAM”

Już po raz 4 w naszej szkole braliśmy udział w akcji  promującej czytelnictwo „Jak nie czytam jak czytam”. Cztery klasy zgłosiły swój udział. W tym roku uczniowie sami mieli wybrać miejsce wspólnego czytania i zrobić pamiątkowe zdjęcie. Najfajniejszą fotkę wykonała 6a, 6d, 6c i 2c. Wszystkie  klasy biorące udział w promowaniu czytelnictwa otrzymały dyplom i słodką nagrodę ufundowaną przez RSU.

Edyta Kołodziejczyk  

Patyczaki na matematyce
 
Patyczaki to zwierzątka pochodzące z Wietnamu. W środowisku naturalnym żyją najczęściej wśród liści eukaliptusa, którym najchętniej się żywią. Widząc po raz pierwszy terrarium z patyczakami trudno je znaleźć, gdyż swoim wyglądem przypominają gałązkę. Patyczakami nazwali uczniowie wykonywane przez siebie figury i bryły z patyczków i plasteliny. Okazało się, że potyczki doskonale nadają się do wykonywania boków figur oraz krawędzi brył, a kuleczki z plasteliny oznaczają wierzchołki. Samodzielne wykonywanie figur i brył umożliwia uczniom lepsze poznanie ich własności oraz dokonywanie klasyfikacji polegającej na znajdowaniu cech wspólnych (oraz różnic). Czynnościowe nauczanie geometrii sprzyja rozwojowi wyobraźni przestrzennej a także bogaceniu słownictwa matematycznego poprzez podawanie desygnatów definiowanych pojęć.
Aleksandra Mleczek
Konkurs na najciekawszą bryłę matematyczną
 
Piękno matematyki w szczególny sposób ukazują wielościany. Fascynowały one ludzi wszystkich epok. Kilkanaście lat temu urzekły one również i mnie. Spotkałam się z nimi podczas krajowych konferencji Stowarzyszenia Nauczycieli Matematyki, które odbyły  się w Grudziądzu oraz w Łowiczu. Matematyka jako nauka w najbliższym czasie będzie rozwijać się w kierunku opisywania i klasyfikowania nowych brył, których siatki projektowane są z wykorzystaniem programów komputerowych. Również w tym roku po raz kolejny odbył się w naszej szkole konkurs na najciekawszą bryłę. Wykonywanie brył pozwala uczniom doświadczyć geometrii przestrzennej, a także rozwija ich wyobraźnię i kreatywność. W konkursie wzięło udział 26 uczniów z klas IV – VII. Wykonane przez nich bryły są bardzo ciekawe oraz kolorowe.
Uczniowie wykazali się dużą pomysłowością i to zarówno jeśli chodzi o formę bryły jak i zastosowany materiał (słomki, wełna patyczki).
Laureatami tego konkursu zostali następujący uczniowie:
I miejsce – Natalia Tryba
II miejsce – Jakub Wiedera
III miejsce – Karolina Kruszyńska
Wyróżnienia otrzymali: Szymon Ławniczak, Adrianna Matecka, Oliwia Tryba.
Zwycięzcom gratulujemy. Otrzymają oni słodki upominek oraz nagrody ufundowane przez Radę Rodziców w dniu zakończenia roku szkolnego.
Aleksandra Mleczek